25 November 2010

KHIDMAT ADUAN

 
Aku suka sangat dengan laman web ni. Pusat khidmat aduan pengguna nasional. Sebelum anda join any multi level (MLM) boleh lah rujuk di sini. Jika ada sebarang masalah sebagai pengguna means rasa tertipu or teraniaya boleh jugak membuat aduan pada laman web tersebut. Hasilnya yang sangat terbaik.
  1. Menasihatkan pihak pengadu supaya merujuk kepada pihak berkuasa yang relevan; atau
  2. Pihak NCCC akan merujuk terus kepada pihak yang dituntut bagi pihak pengadu. Pihak NCCC akan melakukan tindakan seperti menghantar surat aduan kepada  pihak yang dituntut ataupun mengadakan perundingan untuk menyelesaikan masalah  yang diadu.

 Antara kes yang sangat menarik perhatian aku ialah seorang pengguna tertipu dengan harga promosi dekat Tesco dan aduan mengenai AirAsia. Jika kita sebagai rakyat dan orang biasa belum tentu di layan mengenai aduan remeh temeh sebegini. Sini laman web nccc.


Sebenarnya baru tahu akan kewujudan badan sebegini. Lepas ini for sure aku akan report jika ada masalah. Dalam kepala macam-macam dah terfikir.

4 comments: